mandag 8. oktober 2007

O' Jul med din glede...

Jeg er veldig glad i jula. selvfølgelig er det deilig når man kan sette seg ned lillejulaften med en kopp gløgg, høre på julesanger og bare SLAPPE av..! Alt er ferdig, det lukter godt overalt, treet er pynta, stearinlysa er tent....
Man har kanskje hentet fram alle gavene og lagt dem under treet. Det er så koselig!
MEN...
Før man har rukket å komme nettopp DIT, til alt det glamorøse, så skal man da ha handla alle de ørtifjørti gavene, stressa rundt i byen fordi man ikke fant den genseren til Onkel Kåre fordi Dressmann var utsolgt, og eneste butikken som kaaanskje har hans str selvfølgelig stenger rett foran trynet på deg..
For ikke snakke om alle kakene man 'liksom' skal bake. Ender som regel opp med ferdig pepperkakehus, og kanskje om man er heldig, pepperkaker! (selvfølgelig er det kun halvparten igjen av selve kakene, for ungene (og mor) har spist opp deigen underveis.)
Også, vasking. Herrigud.

Mora mi har seriøst støv på hjernen. (jeg er ikke så hardt angrepet der, nærmest uberørt)
Men jeg greier da å få svinget over gulvene til jul iallfall!
Mora mi er kjempe snill alså! (HEEI mamma!!)
Hun hjelper gjerne til her hun, selv om hun ikke er verdens sprekeste.

Vel, tilbake til pointet, Jul er mas! men akk så koselig!
I år har jeg nemlig en PLAN!
Har nemlig begynt å handle gaver allerede nå jeg! Det er utrolig moro å hente posten om dagen, for det ligger som regel en pakke der hver dag! Sa jeg Ebay var fantastisk å handle gjennom??
Så nå har jeg store planer om å ta desember med ro! Eneste gavene som skal stå igjen da er til jentene. De gleder jeg meg til å handle alså!

Så kommer dilemmaet! Hvor skal vi feire jul hen? Hvem skal vi feire med?
:sukk: Så var ikke alt i boks enda da.


Men jeg er på god vei!






Trur jeg..

Ingen kommentarer: